Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Chihiros Danmark ApS
Adresse: Gadesvinget 13, 2670 Greve
CVR nr. 45209881
E-mail adresse info@chihiros.eu


Ved køb på chihiros.dk
Chihiros Danmark tager forbehold for åbenlyse prisfejl. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Der tages forbehold for leveringssvigt, som følge af force majeure.
Skulle der mod forventning, opstå tilfælde af ikke ajourført lager, forsinkelse eller restordre, bestræber vi os på, hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks give dig pengene tilbage.
Derudover forbeholder vi os retten til, at opdatere priser og ændre afgifter, i det omfang det er nødvendigt.
Alle priser er inkl.25% moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, eksl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.

Vi kan kontaktes på mail: info@chihiros.eu, her svarer vi gerne indenfor 24 timer, på alle hverdage.

Betaling
På chihiros.dk kan der betales med: PayPal, Dankort, Visa, Visa electron, Mastercard, JCB, og MobilePay.

Der tages ikke gebyr ved betaling på chihiros.dk

Vi sender ikke på efterkrav.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager . Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering
Fri fragt på køb over 1499 kr. i hele Danmark, dog ikke Færøerne og Grønland.

Vi kan levere til pakkeshop fra kr.49.

Levering sker med GLS & PostNord. Leveringstiden i Danmark er 1-3 hverdage. Vi leverer til hele verden.
Varen(e) kan leveres hjemme, på jobbet, eller afhentes på posthuset eller i pakkeshop.

Afhentning
Det er desværre ikke muligt at afhente din ordre på vores fysiske adresse. Varene afsendes direkte fra vores lager.

Fortrydelsesret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på chihiros.dk

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele


Du skal inden 30 dage fra modtagelsen, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at maile til info@chihiros.eu, I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular, og sende med retur. Den finder du her og oplys dit ordrenummer.

Køber betaler selv for returfragten.

Du kan ikke fortryde ved blot, at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Køber betaler selv for returfragten.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis du vil være sikker på at få alle dine penge retur, så prøv venligst varen forsigtigt. Synlige tegn på brug vil medføre en væsentlig værdiforringelse.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes hele købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, inklusiv leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Chihiros Danmark ApS
Fristrupvej 57
4340 Tølløse
Danmark

Du kan også fortryde købet ved, at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på chihiros.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået, som følge af en fejlagtig brug af produktet, misligholdelse, eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi dækker fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget dækker vi naturligvis fragtomkostninger. Ønsker du dette skal du kontakte os på mail: info@chihiros.eu, og vi vil derefter sende dig en pakke label du kan benytte til at sende din reklamation til os. Vi benytter PostNord. Hvis du selv vælger at benytte en anden forsendelse metode, dækker vi kun omkostningerne svarende til vores gratis retur label.

Varen sendes til:
Chihiros Danmark ApS
Gadesvinget 13
2670 Greve
Danmark


Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så du kan spore forsendelsen.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. Husk at give os din mailadresse.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på chihiros.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Chihiros Danmark og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og webmaster for Mette Terp har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på chihiros.dk er Mette Terp

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til chihiros.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos Chihiros Danmark har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Chihiros Danmark via e-mail info@chihiros.eu

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Chihiros Danmark på mail: info@chihiros.eu. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Forbrugerklagenævnet kfst Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby kfst@kfst.dk
41 71 5

Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Chihiros Danmark på info@chihiros.eu.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@chihiros.eu

Handelsbetingelserne er senest opdateret 20 november 2024
Senest viste